Izdavač: Sigra star. 400 str. Novi Sad, 2016. ISBN: 978-86-88167-03-1
– Knjižara SOLARIS (SPENS), Novi Sad
– Knjižara Studentski trg, Beograd
Ova knjiga je nastala kao posledica višegodišnjeg držanja
kurseva iz predmeta Programski jezici, Uvod u programiranje,
Objektno-orijentisano programiranje 1 i Objektno-orijentisano programiranje 2,
za studente informatičkih usmerenja na Departmanu za matematiku i informatiku
Prirodno-matematičkog fakulteta u Novom Sadu. Konačnom sadržaju knjige je
doprinelo i iskustvo autora u predavanju i držanju vežbi iz različitih
programskih jezika.
Knjigom su pokriveni najznačajniji aspekti objektno-orijentisanog stila
programiranja, kao i modernog, objektno-orijentisanog programskog jezika Java,
bez preteranog opterećivanja čitaoca nepotrebnim detaljima.
Iako na tržištu, na srpskom jeziku, postoji čitav niz prevoda (sa engleskog
jezika) obimnih knjiga o programskom jeziku Java, ova knjiga umerenog obima
pokriva najznačajnije elemente jezika namenjene profesionalnoj upotrebi uz
adekvatnu specifikaciju sintakse.
Knjiga je, pre svega, namenjena studentima informatičkih usmerenja na Departmanu
za matematiku i informatiku Prirodno-matematičkog fakulteta u Novom Sadu, kao
udžbenik za predmet Objektno-orijentisano programiranje 1, i pomoćni udžbenik za
predmete Uvod u programiranje i Objektno-orijentisano programiranje 2. Takođe,
pošto se programski jezik Java koristi na mnogim predmetima u okviru
informatičkih studijskih programa, očekujemo da će studentima knjiga biti
korisna tokom celog toka studija. S druge strane, kako prikazuje moderan, široko
rasprostranjen programski jezik, knjiga može biti od koristi i svima onima koji
žele da se bolje upoznaju sa mogućnostima ovog jezika: studentima drugih
fakulteta, naprednijim srednjoškolcima, ali i programerima koji do sada nisu
koristili ovaj programski jezik.
1 Uvod
2 Objektno-orijentisano programiranje
3 Struktura programa u Javi
4 Prosti tipovi podataka
5 Naredbe
6 Referencijalni tipovi podataka
7 Lambda izrazi
8 Paketi
9 Izuzeci
10 Kolekcije
11 Niti
12 Razvoj vizuelnih aplikacija
13 Java API
Literatura
1 Uvod
1.1 Istorijat
1.2 Problemi u razvoju softvera pre pojave
Jave
1.3 Osobine Jave
1.4 Java platforme
1.5 Istorija razvoja Java verzija
2 Objektno-orijentisano programiranje
2.1 Objekti
2.2 Klase
2.3 Nasleđivanje
2.4 Višestruko nasleđivanje
2.5 Interfejsi
2.6 Polimorfizam
3 Struktura programa u Javi
3.1 Osnovni elementi Java programa
3.2 Primer programa u Javi
3.3 Struktura Java programa
4 Prosti tipovi podataka
4.1 Značaj tipova podataka
4.2 Logički tip podataka
4.3 Celobrojni tipovi podataka
4.4 Konstantne vrednosti – literali
4.5 Tipovi realnih brojeva
4.6 Upotreba znaka "_" u numeričkim
literalima
4.7 Operatori nad prostim tipovima podataka
5 Naredbe
5.1 Blok
5.2 Prazna naredba
5.3 Izraz naredba
5.4 Naredbe grananja
5.5 Naredbe ponavljanja
5.6 Naredbe sa labelom
5.7 Naredba break
5.8 Naredba
continue
5.9 Naredba return
6 Referencijalni tipovi podataka
6.1 Klase
6.2 Interfejsi
6.3 Nizovi
6.4 Nabrojivi tip podataka
6.5 Stringovi
6.6 Operatori nad referencijalnim tipovima
7 Lambda izrazi
7.1 Struktura lambda izraza u Javi
7.2 Primeri jednostavnih lambda izraza u
Javi
7.3 Funkcijski interfejsi i lambda izrazi
8 Paketi
8.1 Paketi i jedinice prevođenja
8.2 Paketi i direktorijumi
8.3 Ime paketa
8.4 Primer
8.5 Dizajn paketa
9 Izuzeci
9.1 Naredba
try
9.2 Tipovi izuzetaka i greške
9.3 Naredba throw
9.4 Pravljenje novih klasa izuzetaka
9.5 Deklarisanje izuzetka u zaglavlju
metoda
9.6 Štamapanje podataka o izuzetku
9.7
try-with-resources
9.8 Primer
10 Kolekcije
10.1 Interfejs Collection
10.2 Rad sa listama
10.3 Rad sa skupovima
10.4 Mape
10.5 Red opsluživanja
10.6 Jednakost i sortiranje elemenata
10.7 Odabir kolekcije
10.8 Operacije agregacije i paket
java.util.stream
10.9 Primeri upotrebe kolekcija
11 Niti
11.1 Kako se prave niti
11.2 Kako se niti kontrolišu
11.3 Sinhronizacija niti
11.4 Neki primeri upotrebe niti
12 Razvoj vizuelnih aplikacija
12.1 Struktura JavaFX
12.2 Dizajniranje korisničkog interfejsa
12.3 Programiranje vođeno događajima
12.4 Pregled važnijih vizuelnih komponenti
12.5 Vizuelni efekti i animacije
12.6 MVC šablon i izolacija komponenti
12.7 FXML
12.8 Poređenje sa bibliotekom Swing
13 Java API
13.1 Osnovne klase u Javi – paket
java.lang
13.2 Korisne klase u paketu
java.util
13.3 Ulazno-izlazne operacije i paket
java.io
13.4 Mrežno programiranje – paket
java.net
13.5 Distribuirane aplikacije i paket
java.rmi
Literatura